(http://s1.postimg.org/ujs5peedr/Charriots_LOGO.png)
(http://s15.postimg.org/setitepiz/icono1.png)(http://s9.postimg.org/6c1ahoekv/icono2.png)
Capturas.(http://s12.postimg.org/h4uf329cd/captura_1.jpg) (http://s27.postimg.org/4qsmv2o4j/captura_2.jpg) (http://s30.postimg.org/711u9t59t/captura_3.jpg) (http://s29.postimg.org/cx6stw5af/captura_4.jpg) (http://s9.postimg.org/pemnewyy7/captura_5.jpg) (http://s12.postimg.org/vl5lj3mbf/captura_6.jpg) (http://postimg.org/image/6kt16a45f/) (http://s24.postimg.org/fju7r83dx/captura_8.jpg)
Descripción.
"Hace 4000 años, en los orígenes de la civilización, los primeros imperios lucharon por la posesión de las aguas, de los recursos y por las tierras de Oriente Medio.
Juega con los Egipcios en Cuádrigas de Guerra, con los Babilonios y sus armaduras de bronce, los Nubios y sus lanzas o los Asirios y sus fortalezas de piedra. Desarrolla tu país produciendo materias primas y vendiéndolas a tus vecinos. Crea gloriosos ejércitos y prepáralos para la conquista. Avanza por las tierras en los orígenes de la humanidad con Chariots of War."
Este es uno, junto con Legión, de mis juegos viejillos preferidos de estrategia por turnos y gestión de recursos. Poco más que decir, excepto que al principio os parecerá un poco lioso, pero en cuanto te aprendes la mecánica no hay diós que te desenganche de los típicos: ¿Qué pasará en el siguiente turno? o ¿A ver si consigo mejorar pronto ese edificio que me dá tantos recursos valiosos? o ¿Con la mejora de estas nuevas tropas podré crujir al vecino cojonero de turno que me está haciendo la vida imposible?... lo de siempre en estos juegos de estrategia por turnos.
Desarrolador : Slitherine
Distribuidor : Friendware
Plataforma(s) : Windows.
Fecha de Publicación: 2003
Idioma : Textos :es: Voces (Sin importancia)
Género : Estrategia por turnos. (Gestión de recursos 50%, Estrategia de batallas 25%, Estrategia tipo risk 25%)
Modo de juego : Single-player únicamente.
Requisitos:
Windows 95/98/ME/2000/XP
Pentium 233 MHz MMX
64 MB RAM
250 MB free hard drive space
2 MB DirectX compatible video card
DirectX compatible sound card
DirectX 8.0 or higher
Info técnica.
Pues 100% compatible con todos los windows. No lo he probado en el 8, pero casi seguro que funciona sin configuraciones extras. El update que adjunto en el aporte es casi obligado de instalar, ya que añade nuevas funcionalidades y escenarios. Versión 1.07. Con el update 1.14. No pongo cracks porque el juego corre de fábula montando o tostando el disco y no lleva DRMs raros, solo el inócuo cd-check.
Lista de cambios de la actualización 1.14 :en: Official Chariots of War Patch 1.14 & Map Pack with Installer (French, English, German, Italian & Spanish language versions)
This patch includes all the fixes in previous patches and has been thoroughly tested to ensure its as stable as possible. It has also been compiled into an easy to use installer for the 5 languages listed above. The patch also includes all the maps from Map Pack 1.
FIXES in V1.14
* Trade *
Bug fix: Trade prices were only being updated when the player entered the
Trade Screen.
FIXES in V1.13
* City UI *
There was a bug that allowed you to double click on an item in the build list and purchase it even if you did not have the resources to buy it.
FEATURES in V1.12
* Trade *
Holding SHIFT or CTRL allow for 100x value changes. So the Left Mouse Button plus SHIFT or CONTROL will change the value by 100, and the Right Mouse Button plus SHIFT or CONTROL will change the value by 1000.
Also, the repeat trade button will remain in the state that it is set, rather than resetting to the 'repeating' state at the end of each turn.
* Constructing Buildings *
It is now possible to construct buildings by clicking the entry in the city building list if the building is already selected. Building can also be cancelled in this manner.
* Free Workers *
Cities on the main campaign screen now show blue when they have any idle workers, rather than only on the turn when their population increases. Cities with free workers also show blue on the empire overview screen.
* Next City *
Holding down SHIFT while using both the campaign map 'Next City' button, or the Next and Previous City buttons on the city view will switch to the next city which is available to start a new building.
* Next Army *
Holding down SHIFT while using the Next or Previous Army buttons on the campaign map will move to the next army which is able to move this turn.
* Advance *
By default the Advance button will move the currently selected army, and then switch the selection to the next army which is able to move. Holding SHIFT keeps the selection on the current army. Armies which finish a move by merging, attacking, or taking a city will remain as the current selection.
* Auto Allocation of Workers *
When a new building or upgrade is completed, and there is a worker available, they will be automatically allocated to the new slot.
* Optional Automatic Message Display *
This defaults to on. This will automatically pop up the message window at the start of a turn when a new message arrives. You may disable it. To do this you need to add the following line to the user.txt file which can be found in the data directory:
AUTOMESSAGES 0
* Customisable Autosave *
It is possible to set the autosave frequency. This is done by adding the following line to the user.txt file which can be found in the data directory:
AUTOSAVEFREQ
Where is any positive value. A value of 1 will autosave every turn, 2 every other turn, and so on. E.g.
AUTOSAVEFREQ 2 - means the game is autosaved every 2 turn.
* AI Target Determination Fix *
Alters the AI target selection criteria, making the AI less likely to attack with a smaller force. Defaults to on, but can be deactivated by adding the following line to the user.txt file which can be found in the data directory:
AIPATCH1 0
FIXES in V1.12
* Lost Messages *
Messages could be lost if large numbers were arriving each turn. This has now been fixed.
* Battle Finish Hang *
On rare occasions it was possible that a battle would fail to end after victory by one side.
* Squad Movement Bug *
Squads could fail to engage under certain circumstances, leading to battles potentially failing to end.
Descarga.
LINKS AHORA DISPONIBLES (http://iLibro.com/c36863)
Otros Datos.
El desarrollador no vende la edición en castellano, por eso subo esta de friendware. Pero podeis comprar el juego en inglés en su página si os gusta y quereis apoyar a esta empresa que crea juegos de estrategia tan buenos como desconocidos en nuestro país. Creo que se están planteando una versión del juego para ipad. Si teneis una tableta de esas, y os gusta el juego, no dudeis en comprarlo. De todas formas no dejéis de ver su catálogo de juegos, algunos son realmente baratos y no abusan de los puñeteros DLCs como otros desarrolladores que no voy a nombrar, lo único es que a veces hacen 2 o 3 expansiones de un juego, pero son EXPANSIONES en mayúsculas, no tonterías como estamos acostumbrados a ver en steam.
Ficha en MERISTATION.
http://www.meristation.com/pc/chariots-of-war/juego/1511998 (http://www.meristation.com/pc/chariots-of-war/juego/1511998)
Página de la WIKIPEDIA.
https://en.wikipedia.org/wiki/Chariots_of_War (https://en.wikipedia.org/wiki/Chariots_of_War)
Página de venta de juegos del desarrollador.
http://www.slitherine.com/games
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Descargas alternativas:
Descarga, por Thircase (https://www.abandonsocios.org/index.php?topic=12728.msg170616#msg170616)