Autor Tema: Tutorial Super Nintendo / SNES / Super Famicom  (Leído 5345 veces)

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Desconectado Neville

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Re:Tutorial Super Nintendo / SNES / Super Famicom
« Respuesta #30 en: Diciembre 11, 2019, 19:56:26 pm »
Hoy ha salido una nueva versión de bsnes, la v113. Junto a los habituales bugfixes y el asiento anatómico (forense) tenemos estas novedades:

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  - corrected PPU OAM address latching with the accurate PPU renderer

  - fixed offset-per-tile regression with the accurate PPU renderer

  - fixed very rare PPU mosaic rendering bug with the accurate PPU renderer

  - corrected a sound stuttering issue when emulating the Super Game Boy 2 [LIJI]

  - Windows: added a workaround for an issue where bsnes was crashing on exit for a very small number of users

  - changed gamepak firmware loading names to use the identifier (dsp1, dsp2, etc) label instead of the architecture (upd7725, etc)

  - do not apply color blending for the first hires pixel with the accurate PPU renderer (fixes green line in Jurassic Park)

  - added scanline override setting for Suguro Quest++ with the fast PPU renderer

  - disabled HD mode 7 supersampling when EXTBG mode is active, as it is not compatible

  - fixed MSU1 and SGB audio when using run-ahead and overclocking modes

  - implemented correct fix for Kishin Douji Zenki - Tenchi Meidou

  - improved CPU IRQ handling to fix Shin Nihon Pro Wrestling Kouhin '95

  - fixed a GUI typo where "Increment" and "Decrement" "State Slot" labels were reversed

  - fixed audio balance setting when lowering it below 50%

  - added BSC-1A7M-10 board and corrected BSC-1AxM-xx masking (fixes RPG Tsukuru 2 and Sound Novel Tsukuru)

  - improved the driver crash detector to not trip if closing the emulator before initialization could complete

  - added a hotfix to prevent a rare crash in Rendering Ranger R2 that can happen even on real hardware

  - made the entire window support drag-and-drop for gamepaks and game ROM files

  - merged the latest release of SameBoy for improved Super Game Boy support [LIJI]

  - macOS: add hotplug support to IOKit joypad driver [Sintendo]

  - macOS: fixed a serious issue with the IOKit joypad driver [kode54]

  - libretro: updated boards database to the latest version [rtretiakov]

  - libretro: merged Super Game Boy support improvement patch [fr500]

  - small improvements to libco and nall libraries


Más info y descargas aquí.



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Re:Tutorial Super Nintendo / SNES / Super Famicom
« Respuesta #31 en: Diciembre 28, 2019, 18:11:24 pm »
Añadida sección dedicada al Sufami Turbo, otro accesorio japonés de la SNES.
« Última modificación: Diciembre 28, 2019, 19:25:58 pm por Neville »



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Re:Tutorial Super Nintendo / SNES / Super Famicom
« Respuesta #32 en: Febrero 14, 2020, 18:09:02 pm »
Añadida sección dedicada al Super Game Boy, el accesorio que permitía jugar (y colorear) juegos de Game Boy en la SNES.

No he añadido cómo emularlo, porque creo que esto sólo es posible con higan, pero no en todas las versiones.



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Re:Tutorial Super Nintendo / SNES / Super Famicom
« Respuesta #33 en: Febrero 21, 2020, 14:50:48 pm »
Mesen-S sigue progresando... la última beta ya hace funcionar los juegos de Satellaview, y parece que sin necesidad de BIOS.