Autor Tema: Caesar III - MegaUpload  (Leído 41099 veces)

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Desconectado ebray187

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Re:Caesar III - MegaUpload
« Respuesta #15 en: Agosto 28, 2014, 04:49:00 am »
Aquí el juego completo en la última actualización (1.1) que resuelve varias cosas.
Está en español, completo (videos, manual, etc.) y con el parche de la actualización. Crackeado por mi para que no pida el CD.

https://mega.co.nz/#!rMN3yTZa!5rfeC4gWLMsxO4HJ46o3v3ShSNkSr4FS5WHbS9MlOik

Más info de los cambios en el Readme:
Spoiler (click para mostrar/ocultar)

Saludos
« Última modificación: Diciembre 01, 2014, 23:07:12 pm por ebray187 »

Desconectado Perseus24

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Re:Caesar III - MegaUpload
« Respuesta #16 en: Noviembre 02, 2016, 17:36:29 pm »



Desconectado Gelon

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Re:Caesar III - MegaUpload
« Respuesta #17 en: Febrero 16, 2019, 02:35:29 am »
Buenas noticias para los usuarios de Playstation Vita.

Un programador llamado devnoname120 ha portado Julius, la reimplentación open-source de Caesar III, a Vita.



https://github.com/devnoname120/julius/releases/tag/0.10

Desconectado Gelon

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Re:Caesar III - MegaUpload
« Respuesta #18 en: Febrero 18, 2019, 16:14:29 pm »
Si antes fue Vita ahora le ha tocado el turno a Switch.

https://github.com/rsn8887/julius/releases/tag/1.01

En ambos casos se instala igual y se juega igual. Basta con instalar los ports, que en Vita se limita a instalar el VPK y en Switch a mover el ejecutable (julius.nro) a la carpeta switch/julius de la tarjeta de memoria. Luego movéis todos los archivos del juego a sus carpetas correspondientes, que en Switch es la mencionada switch/julius y en Vita es ux0:/data/julius (tendréis que crearla). Y ya está.

En ambos casos existen tres métodos de control: Tanto Switch como Vita tienen soporte para teclado/ratón bluetooth. En ambos casos se puede controlar mediante los analógicos izquierdo y derecho para mover ratón y cámara respectivamente. Y en ambos casos se puede usar el táctil para mover el ratón, es un control indirecto, mueves el ratón arrastrando, no tocas donde quieres situar el cursor.

Lo he probado en Vita y, excepto algunas ralentizaciones cuando se muestran los vídeos de desastres, va perfecto, incluso mantiene el tipo acelerando el juego. La resolución de Vita es un poco puñetera y limita un poco el campo de visión pero, reitero, perfectamente jugable. En Switch no lo he probado pero teniendo en cuenta que tiene una resolución de 720P y 1080P en televisión ... se verá mucho mejor, y potencia tiene bastante más con lo que imagino que esas ralentizaciones ocasionales en vídeos no existan.

En fin, que tenéis ports para todos los gustos.

Desconectado Gelon

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Re:Caesar III - MegaUpload
« Respuesta #19 en: Febrero 15, 2020, 01:31:57 am »
Ha salido Julius v1.3.0 con infinidad de mejoras y correcciones. Está disponible para Vita, Switch, Windows, OSX y Linux.

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New features:

"Accept none" button on granaries and warehouses. Hit the "x" button to set all resources (also future resources) to "Not accepting"
New configuration screen to enable/disable options. Access it using the "Options" button on the main menu. An explanation of the new options can be found on the Wiki.
New setting: monthly autosave - automatically saves the game to autosave.sav every game month. Enable it in the Options menu
Editor: requests for denarii are now possible. These also work in Caesar 3
Full city screenshots: press Ctrl+F12 to save the whole city as one (big!) bmp file in your Caesar 3 folder

User interface improvements:

New config option: playing intro videos on game start
New config option: show game speed, employment information and ratings in the control panel (sidebar) in the city, when the height of the window allows
New config option: smooth scrolling in the city view: scroll by pixel instead of by map tile
New config option: quickly build temples to each of the gods. Select "all" in the build menu, the temples will then be built in the following order: Ceres, Neptune, Mercury, Mars, Venus.
New config option: visual feedback when deleting buildings. In the previous release this was on by default, it's now a setting which defaults to off (Caesar 3 behaviour)
Visual feedback on delete is now also available when using overlays
Editor: user is now warned about unsaved changes when the map has been edited
Invalid .sav files will no longer be loaded
Messages with video show the text in small font if it does not fit the window
Trade routes show whether it's a land or sea route on the open trade button
Julius version number is now shown on the main menu
Right click can now be used to close messages
New career dialog now has a back button
Go to problem button has been added to video messages for invasions and disasters
Some tweaks to make texts fit in different languages
Game year (123 BC/AD 123) is now shown using the correct order according to the used language
Screen will no longer go black when showing a dialog and then resizing the game window

Gameplay enhancements:

New config option: fix immigration bug on very hard
New config option: fix 100-year-old ghosts when building eternal cities
Roads will now lead into granaries to indicate where the granary entrance is
Buttons to the relevant advisor have been added for some more messages
Prefects now also give feedback about the city's conditions in the right-click information
Trade caravans now say something when right-clicking them. Previously only the first animal talked
When you are fired, the Emperor will voice his dissatisfaction with you out loud
Performance improvements:
Videos skip frames when decoding the video takes longer than frame duration on slower devices
Game startup is now faster because audio files are now only loaded on demand, not at startup

Bugfixes:

Fixed: freeze/infinite loop caused by migrating seagulls
Fixed: gatehouses no longer add roads next to the gatehouse when rotating the map
Fixed: crash in the editor when using a c3_map_mm.eng which does not contain editor help entries
Fixed: text scrolling twice as fast in the manual texts when using the mouse wheel
Fixed: several visual issues when deleting buildings
Fixed: music no longer resets when canceling the sound options dialog
Fixed: accented characters in tooltips will no longer be at the wrong height
Fixed: trade cities not showing with a red flag on some empire maps
Fixed: houses with partial fountain access not showing blue on the water overlay
Fixed: rating targets were shown on the ratings advisor for open play scenarios
Fixed: go to problem button in the sidebar did not work when an invasion has only just started
Fixed: months remaining banner still showing for time limit / survival time missions after winning the scenario
Fixed: being able to set a resource to both stockpiling and exporting at the same time
Fixed: editor: tool selection no longer immediately paints on the map
Fixed: editor: flags not showing in some cases
Fixed: editor: request favor not saving
Fixed: editor: showing the fired/victory screen when editing win criteria
Fixed: editor: native huts disappeared when building roads

https://github.com/bvschaik/julius/releases

Al parecer han solventado el mitiquísimo bug de la inmigración en modo Muy Difícil, un clásico del juego. Probablemente los fans de toda la vida no estarán muy convencidos con el cambio, el cual era muy porculero pero se podía solventar construyendo laberintos de pozos.
« Última modificación: Febrero 15, 2020, 01:44:03 am por Gelon »

Conectado Deschamps

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Re:Caesar III - MegaUpload
« Respuesta #20 en: Febrero 20, 2020, 17:06:11 pm »
Gracias por el aviso, @Gelon

Aprovecharé para darle un tiento.
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Desconectado Gelon

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Re:Caesar III - MegaUpload
« Respuesta #21 en: Mayo 11, 2020, 15:59:44 pm »
Julius 1.4.0 en la calle.

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General improvements

New hotkeys:
Ctrl+O / Ctrl+S for loading and saving games
Alt+Enter for toggling full screen
Numeric keypad 0-9 for going to the advisors
Changed hotkey behavior: Escape now closes dialogs instead of exiting the game
Configurable hotkeys: you can now assign your own keys for the hotkey actions. This means that existing hotkeys may no longer work if you use a non-US keyboard layout. Go to Options -> Configure hotkeys in the game to set them.
Support for language packs. If you have multiple language versions of the game you can easily switch between them.
Support for Korean and Swedish versions of the game
Configuration option screen has been translated to French, German, Korean, Portuguese and Spanish

Gameplay improvements
Building a fort no longer triggers a message that the city needs workers
Right-click info for fountain and mission post now shows workers
Tooltip on the religion overlay now shows to which gods the house has access
New config option: fix emperor change events and survival time win criteria - more details
User interface enhancements
New config option: show reservoir, fountain and well range when constructing
New config option: show size when constructing draggable buildings
Right-clicking and dragging when in the city will now move the map
Double-click can be used to load files
Make certain elements more color blind friendly
Tweaks to the interface to fit languages with longer texts

Bugfixes
Fix graphic artifacts while building draggable reservoirs
Fix amphitheater right click not playing the corresponding sound file
Fix walls destroyed by enemies showing "nowhere" when right-clicking the rubble
Fix map not scrolling properly when using certain custom display scales
Technical improvements
Screen no longer turns black when resizing the window when a dialog is showing
Fix bugs when using touch
Fix missing audio for certain sound driver/OS combinations
Disable setting windowed mode on platforms that do not support it
Better support for Wayland in the flatpak image
Upgrade SDL to 2.0.12
Add runtime version checks for SDL, allowing the use of older SDL libraries

Desconectado Outruner

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Re:Caesar III - MegaUpload
« Respuesta #22 en: Agosto 11, 2020, 20:22:46 pm »
Buenas, alguien puede subir la imagen completa de disco del caesar 3 en castellano? También quería saber si el caesar 2 salió en castellano y si alguien tiene la ISO.

Muchas gracias. Salu2

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Re:Caesar III - MegaUpload
« Respuesta #23 en: Agosto 30, 2020, 09:51:17 am »


Hola de nuevo, me respondo a mi mismo. Aunque ya he visto el enlace de más arriba de ebray187 que viene con crack para no usar el disco, he encontrado otro enlace en internet  del juego en castellano con el juego sin crackear.  ( me gustan los juegos cuanto más fieles a como eran originalmente mejor).He montado la iso  en d: y lo he instalado. Va perfecto. Además viene el manual en pdf y el parche de actualización  a la versión 1.1 aparte.

Os paso el link de mega directo: https://mega.nz/file/XtEmDaBA#AF7eNgCxVtQ7vfFYALk9zgD9OhwARyh_OwOrHgDtPzw
La contraseña es: betohope

Lo descarge de megajuegosfree despues de darle a mil captchas y ponerme mil anuncios, pero la iso creo que merece la pena.

Lo que no me deja es instalar el archivo update porque debe ser para windows 95 o 98 el .exe. Alguna idea de cómo se podría instalar?.

Yo tengo windows 10 64 bits.


Salu2

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Re:Caesar III - MegaUpload
« Respuesta #24 en: Agosto 30, 2020, 17:07:51 pm »

Buenas, investigando, como aplicar un parche que sólo funciona en win95 trabajando en windows 10 64bits, he visto que a través de dosbox y cargando un  windows 3.1, puedo acceder al parche y ejecutarlo desde ahí para que me pueda actualizar el caesar 3.

Por otro lado y esto si que no doy con la tecla, si elijo la resolución más alta del juego: 1024x768 me funciona muy mal en el juego. Digamos que es como si la resolución no cuadrara con la mia actual que es 1080p. Cuando quiero pulsar por ejemplo en un icono, si pongo el ratón encima del icono no se me resalta, pero si pongo el ratón unos 2 cm más arriba ya se me ilumina el icono pero sin estar encima de él claro. Alguien sabe cómo se puede solucionar esto? 

Salu2

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Re:Caesar III - MegaUpload
« Respuesta #25 en: Agosto 31, 2020, 12:29:40 pm »
(...) he encontrado otro enlace en internet  del juego en castellano con el juego sin crackear.  ( me gustan los juegos cuanto más fieles a como eran originalmente mejor).He montado la iso  en d: y lo he instalado. Va perfecto. Además viene el manual en pdf y el parche de actualización  a la versión 1.1 aparte.

(...) Lo descarge de megajuegosfree despues de darle a mil captchas y ponerme mil anuncios, pero la iso creo que merece la pena.


Compañero, podías haberte ahorrado esos captchas y anuncios, que ya tenías aquí mismo desde hace años, entre otras, una imagen 1:1 del CD original, actualizado por el editor a la última versión disponible (compatible con WinXP):

www.abandonsocios.org/index.php?topic=11280.msg98592
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Re:Caesar III - MegaUpload
« Respuesta #26 en: Septiembre 01, 2020, 00:30:12 am »

Pues ahora me entero de que estaba ese hilo con los juegos jeje. Gracias por el enlace.

Salu2

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Re:Caesar III - MegaUpload
« Respuesta #27 en: Diciembre 05, 2020, 09:20:15 am »
...me gustan los juegos cuanto más fieles a como eran originalmente mejor

Decirte que además del parche 1.1 y agregar el manual en pdf, sólo modifiqué la cadena del chequeo del disco. Vamos que cambiarle alrededor de 4 hexadecimales a un juego de más de 4.400.000.000 de bits no es mucho... :rolleyes:
Pero bueno, de gustos colores.
« Última modificación: Diciembre 05, 2020, 09:24:05 am por ebray187 »

Desconectado Gelon

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Re:Caesar III - MegaUpload
« Respuesta #28 en: Enero 03, 2021, 11:28:58 am »
    Julius 1.6.0 (Linux, Windows, OSX, Vita y Switch) publicado.

    • General improvements
      • Minimap of the scenario can be displayed when selecting a map to play
      • Bridge cost is shown before building the bridge
      • Roads lead into the access ramps to indicate that access ramps are part of the road network
      • Undo is disabled after certain houses upgrade to prevent visual corruption
      • Granary info window shows cart status when it's getting food from another granary
      • Construction: plaza shows as green when over a road with people on it. Previously it was red but the player could still place it
      • Construction: fountain shows as red when over a building or other non-clear tile. It still indicates whether that tile has reservoir access
      • Android release is available on Google Play
    • Configuration options
      • New option: display scale
      • New option: cursor scale
      • Note: both options were already available as command-line arguments
      • Removed option: "Fix Emperor change and survival time" - the option wasn't in line with the project's goals
    • Bugfixes
      • Fix entertainer corrupting building memory in certain cases
      • Fix screen that stayed black after pressing Ctrl+Alt+Del on Windows
      • Fix people on bridges not having a portrait on right-click
      • Fix crash on Vita when no music is installed
      • Fix being able to place disabled buildings in tutorial missions using their hotkey
      • Fix "Disable right click to drag map" also disabling scrolling on touch devices
      • Fix some Android devices showing the window with wrong colors
      • Fix small bug with visual feedback on delete
      • Fix cursor corrupting on certain Windows 10 versions
      • Fix intro video playback causing skipped videos and unexpected audio on slow devices
      • Fix top menu items overlapping with the city funds for more verbose languages
      • Fix press effect not showing for image buttons
      • Fix 'right-click to close window' not working when mouse cursor was over a button
      • Fix visual bug when undoing deleted houses
      • Fix incorrect scaling mode applied when using a custom display scale, which resulted in pixelated graphics
      • Fix freeze on Vita and Switch when opening the keyboard input window
    • Technical improvements
      • Upgraded SDL to 2.0.14
      • Android: upgraded build tools and SDK version
      • Performance improvements for editor and top menu
      • Performance improvements related to file handling on Vita and Switch

https://github.com/bvschaik/julius/releases/tag/v1.6.0[/list]
« Última modificación: Enero 03, 2021, 11:31:02 am por Gelon »

Desconectado Gelon

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Re:Caesar III - MegaUpload
« Respuesta #29 en: Octubre 15, 2021, 11:29:01 am »
Nueva versión del indispensable Julius (1.7.0).

Citar
General improvements

Touch devices: added the ability to pause the game using an on-screen button
The game looks more crisp when using scaling on high DPI screens
File dialog: when typing a name, the list automatically scrolls to the first matching file
File dialog: input textbox now only suggests 'My Rome' when saving, not when loading a game
Added support for new platforms: Haiku and Emscripten
Population graph on the populator advisor is now usable for populations larger than 51200
Bridges are now shown on the minimap
Joystick support for Vita and Switch
Ships now play the proper phrase when leaving the docks
Configuration: new option to disable scrolling when the mouse is near the window's edge
Configuration: hotkey config now gives a warning when you try to assign a hotkey that's already in use

Language improvements

Better font rendering for Korean and Chinese. This requires new font files for those languages, which are included in the Patches. Please (re-)download the patch file for your language and extract into your Caesar 3 installation.
Korean: fix money being drawn as "100 Funds" instead of "100 Dn"

Bugfixes

Fixed possible corruption and linked storages when an earthquake destroys a warehouse
Fixed the game self-destructing the entire city when a wall/aqueduct blocked the road to Rome
Fixed build images in the sidebar not showing the correct image when a building was selected for construction
Fixed being able to construct a building that's been disabled in the menu using the "clone building" hotkey
Fixed interest on financial advisor showing last year instead of this year
Fixed incorrect house devolve text related to food types
Fixed going back in help jumping to random scroll position
Fixed static in sound from videos played on low sound volume
Fixed alternative hotkeys for arrow firing on modifiers
Fixed corrupt dialog text when language fails to load on configuration screen
Fixed potential crash on Vita and Switch when creating a new file
Fixed not being able to type text when using SDL 2.0.16 with the Wayland video driver for Linux
Fixed Android not saving the Julius configuration options when using the home button to exit the game
Mac: fixed MP3 playback not working due to missing mpg123 framework
Switch: fixed mouse cursor not being able to move beyond 960x540 when playing on external screen

Technical improvements

Upgraded SDL to 2.0.16
Android: upgraded build tools and SDK version
Vita: updated toolchain

https://github.com/bvschaik/julius/releases/