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Mensajes - Neville
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« en: Octubre 05, 2022, 16:16:32 pm »
Ahora mismo no caigo de ningún conversacional basado en Lovecraft, aunque seguro que hay algunos. Si no hablas inglés tal vez te interese probar las aventuras que Dinamic comercializó a través de su sello Aventuras AD. Ahí tienes un poco de todo: parodias de Star Wars ("La guerra de las vajillas"), una trilogía, la del "Cozumel", de aventuras y arqueología, una aventura de Pepe Carvalho o una adaptación de uno de los primeros conversacionales en pillar fama fuera del mundillo, "La Aventura Original". La Aventura Original, versión Amiga.Las pegas, que necesitarás emuladores y que algún puzzle puede no ser apto para novatos. Aunque por otro lado, tienen mil versiones para que las emules en tu sistema favorito y a estas alturas no es difícil encontrar soluciones. Si por otro lado quieres empezar desde cero y no utilizar emuladores te aconsejaría buscar aventuras amateur. Seguro que encuentras de tu temática favorita, porque creo que se han programado muchísimas. Como contrapartida, si te atascas con algún puzzle puede ser mucho más complicado encontrar una solución.
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« en: Octubre 05, 2022, 15:10:15 pm »
Por supuesto que interesan... este tipo de material es difícil de encontrar en castellano.
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« en: Octubre 04, 2022, 18:27:14 pm »
Ha salido una nueva versión para solucionar bugs en Linux y Mac. This is an emergency hotfix release for macOS and Linux users that fixes the following issues
- N64, PS1 and 32X emulation crashes on Intel macs running macOS versions newer than Catalina. Unfortunately this slipped through the net because it was functional on Catalina, which I have, and the latest macOS on M1, which Rasky has.
- For Linux users, some Audio/Video/Input driver options were missing, due to broken dependency resolution.
- Additionally, one minor emulation fix did get merged: the Copyright screen on Perfect Dark now renders using MAME RDP. (This is not yet fixed when using Parallel-RDP, as we are still working on getting it fixed upstream)
- macOS users on Apple Silicon/ARM64 platforms, and Windows users can safely skip this update if they wish to do so.
Build System
- Fix broken package detection after the switch to pkg-config [LukeUsher]
Nall (Standard Library)
- Fix the recompiler/JIT on Intel macOS platforms newer than Catalina [LukeUsher]
Nintendo 64 - Handle vstart/vend RDP coordinate wraparound when using MAME RDP [Rasky]
Descargas como siempre en su web.
1309
« en: Octubre 02, 2022, 14:43:41 pm »
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« en: Octubre 02, 2022, 12:25:34 pm »
Yo también me llevo la nueva versión. Muchas gracias a pakolmo y Benito Camelo por el curro.
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« en: Octubre 01, 2022, 10:37:31 am »
Restauración para el Breath of Fire IV de PSX. El parche recupera cuatro escenas censuradas en las ediciones inglesas del juego. Descarga aquí.
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« en: Octubre 01, 2022, 10:29:02 am »
Puede con todo, sí O casi. Puse esa fotito para resaltar la novedad de ese momento, que era la emulación de la Atari 2600.
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« en: Septiembre 30, 2022, 20:37:19 pm »
Acaba de salir la v130, con bastantes novedades. Atari 2600
Fix a buffer-overflow crash condition [Invertego] Increase scale factor for screen size consistency with other cores [Luke Usher]
Sega Master System / Game Gear
Add support for Sega Mega Drive controllers (Mega Mouse, Sports Pad, 3-button/6-button) [Raphnet] Add support for the Sports Pad controller [Raphnet] Add support for the Paddle controller [Raphnet] Expose output signals to controller port [Raphnet] Prevent Game Gear running in 50hz mode as a 50hz Game Gear was never manufactured [Luke Usher] Add support for running the Game Gear bios (Optional) [Luke Usher] Fix writes to controller port 2 [Raphnet] Fix port $3e and $3f operation on Game Gear [Luke Usher] Implement support for NTSC-U and NTSC-J Game Gear models [Luke Usher] Initialize ram to zero (fixes titles that break when a bios is not loaded) [Luke Usher] Fix incorrect hcounter calculation [Luke Usher] Various minor VDP emulation improvements [Luke Usher] Fix a crash when running the Game Gear in Master System Mode [Luke Usher] Fix two more Game Gear games that require Master System Mode: Taito Chase H.Q (Japan) and Chase H.Q (USA) [Luke Usher]
Sega Mega Drive
Add eeprom support for Wonder Boy V (J) [TascoDLX] Fix SRAM support for Psy-O-Blade [FitzRoyX] Add support for the Mega Mouse [Raphnet] Fix incorrect aspect ratio (32:35) [Luke Usher] Simplify cartridge emulation by combining standard and banked mappers [TascoDLX] Latch Z80 bus-request on reset [Invertego] Preserve Z80 bank register on reset [Invertego] Implement custom mappers for Triple Play 96 & Triple Play Gold [TascoDLX]
Sega 32X
Implement support for the standard SEGA/SSF2 mapper [Ralakimus] Fix eeprom support [Invertego] Ensure unused bits of the adapter control register are set to zzero [TascoDLX] Expose cartidge SRAM through the 0x900000 range [Invertego] Improve synchronization between the main/sub SH-2 processors [Invertego] Unify sync timing between interpreter and recompiler [Invertego] Ensure upper bits of the interrupt control register return zero [Luke Usher] Fix an issue where games would render garbage to the top/bottom border areas [Luke Usher] Fix an issue that prevented Sega CD32X games from detecting the 32X add-on [Invertego] Implement proper 32x reset behavior [Luke Usher]
Nintendo NES / Famicom
Implement (partial) support for iNES 2.0 format roms [Luke Usher] Fix an issue where GTROM had 8k CHR-RAM instead of the correct 16k [Luke Usher]
Nintendo SNES / Super Famicom
Fix an issue with performance-ppu selection [Intertego] Fix a typo that lead to broken background layer 4 in Pixel Accuracy mode [FitzRoyX] Fix auto-detection of MSU-1 games [Luke Usher]
Nintendo Game Boy / Game Boy Color
Allow Game Boy Color to run in DMG mode [Luke Usher] Implement display disable while stopped [Luke Usher] Prevent incrementing DIV counter when stopped [Luke Usher] Fix a minor ‘oops’ in KEY0 [Luke Usher] Fix DIV initial value [Luke Usher] Various fixes to MBC2 mapper [Luke Usher] Implement bgEnable differences between DMG and CGB [Luke Usher]
Nintendo Game Boy Advance
Fix games using EEPROM saving [Luke Usher]
Nintendo 64
Implement Nintendo 64DD emulation [Luigiblood] Use MoltenVK to support Parallel-RDP on macOS via Metal [Rasky] Use sse2neon to enable vectorization on Apple Silicon, boosting performance [Rasky] Use XXH3 instead of crc32 for RSP recompiler cache, boosting performance [Luke Usher] Implement overflow exceptions in TRUNC [Rasky] Add setting to disable VI post-processing/blur [Parashoe] Add missing variables to RDP serialization [sp1187] Implement support for RDP crashes [Rasky] Improve support for FPU exceptions [Rasky] Improve COP1/COP2 invalid instruction exceptions [Rasky] Split the RSP recompiler cache into 256-byte chunks, improving performance [Luke Usher] Rewrite VI resolution scaling [Rasky] Use a native data type (u16) for RSP Program Counter, improving performance [Luke Usher] Fix AI DMA enable bit handling [Rasky] Fix AI IRQ [Rasky] Fix an issue where the recompiler would invalidate incorrect ranges [Luke Usher] Fix buffer overflows in MAME RDP [Rasky] Fix Control Stick dead zone scaling [kev4cards] Fix numerical instability in Gamepad reading logic [Invertego] Fix support for interlaced resolutions [Rasky] Leave PIF RAM as-is when no data was received [Raphnet] Fix when « Nothing » is selected as a controller type [Raphnet] Implement precise RDP block invalidation [Invertego] Refactor AI emulation to always return audio samples [Rasky] Fix a bug in update of DP_START during a RDP DMA transfer [Rasky]
Microsoft MSX
Implement the Arkanoid Vaus paddle controller [Raphnet] Implement controller port 2 [Raphnet] Fix detection of the R-Type specific vs generic ASC16 ROM mapper [Luke Usher] Add database entry for Batman (Japan) [Luke Usher]
SNK Neo Geo
Improve performance by reducing unnecessary synchronization [Luke Usher] Fix a crash caused by not clearing the screen thread on unload [Invertego] Fix outer-edge rendering issues by clipping overscan [Luke Usher] Fix FM/SSG audio pkayback [Luke Usher] Fix support for games with non-power-of-two sized CROMs [Luke Usher] Fix loading of roms that use .ep program roms instead of .p program roms [Luke Usher] Fix incorrect sprite offset: they are relative to top-border rather than line 0 [Luke Usher] Implement preliminary support for ADPCM-A audio [Luke Usher] Implement preliminary support for ADPCM-B audio [Luke Usher]
Sony PlayStation
Increase precision fo volume input during amplification [Luke Usher] Add simple idle loop detection, slight performance boost [Luke Usher] Clamp f32->u8 colour conversions [Invertego] Fix a crash when rendering using out-of-range vram co-ordinates [Luke Usher] Fix broken input in most (but not all) games [Luke Usher] Implement disc command GetParam [remutro]
Descargas aquí.
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« en: Septiembre 28, 2022, 17:48:46 pm »
Sí, le tengo echado el ojo por si nadie retoma MAMEUI. De ser así es mi mejor opción, aunque puede que pierda alguna versión del "Tetris" que es juego de apuestas.
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« en: Septiembre 28, 2022, 17:00:14 pm »
¿Te refieres al MAME-MAME, tal cuál? Supongo que es una opción, porque los frontends que se distribuyen aparte tampoco me gustan, siempre me muestran los juegos que tengo mal.
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« en: Septiembre 28, 2022, 14:27:23 pm »
El blueMSX también admite discos duros, aunque tampoco he usado nunca la opción: Con lo de que no hay contraladores, imagino que se refiere a que tengo que meter un cartucho con interfaz IDE. EDITO: Vale, al final la cosa es más fácil de lo que parece. La descarga del juego trae un CMD que lanza openMSX con las opciones correctas. Sólo hay que descomprimirlo todo en la carpeta del emulador y editar el CMD para que la ruta a openMSX sea la correcta. Al ejecutarlo me ha salido esta pantalla: Pero en el manual te dicen qué hacer en este caso, que es: Apretar MAYS+Q [Para salir del programa] Y luego entrar B: y SD para jugar. Doy fe de que funciona:
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« en: Septiembre 28, 2022, 14:22:56 pm »
Pues sí, han llegado "esos días del mes" (Y mejor pon esas novedades con un SPOILER, que son largas) Por cierto que parece que el autor de MAMEUI y MESSUI deja de mantenerlos, espero que encuentren pronto reemplazo porque son las versiones del emulador que utilizo.
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« en: Septiembre 27, 2022, 21:59:49 pm »
Creo que nunca he usado un juego de MSX que funcione desde disco duro, supongo que todo tiene su primera vez.
Mañana lo intentaré hacer funcionar con openMSX.
1320
« en: Septiembre 27, 2022, 12:57:59 pm »
Gracias por el aviso
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