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Tutorial Game Boy / Game Boy Color

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Neville:
No lo recordaba. Y me parece menos comprensible, supongo que sería para recortar gastos.

Neville:

--- Citar ---
McDonald's lanza un juego para la Game Boy Color en 2023


--- Fin de la cita ---





Y sí, tranquilos, se puede descargar gratis. Desde aquí por ejemplo.

SenhorX:
Han salido nuevas versiones del emulador BGB despues de bastante tiempo sin actualizarse:

Novedades:

Spoiler (click para mostrar/ocultar)
--- Código: ---New in BGB 1.6.2 (2024-03-01)

    Fixed a number of stability related bugs
    Improved accuracy of joypad timing

New in BGB 1.6.1 (2024-02-01)

    Fixed a bug where the game state could get corrupted in a rare edge case

New in BGB 1.6 (2024-01-29)

    Added rewind key (default: Tab) and reverse tracing
    Added support for loading and saving PNG images (windows XP and later)
    GB Camera emulation (using webcam, image file, or test pattern)
    Added support for x2, x3, x4 scale border images. Ability to apply doubler to x1 and SGB borders
    Improved GBC color options, including "GBC reality" and custom 3d LUT support (GBI compatible PNG format)
    realistic simulation of DMG and GBC LCD with new doublers (up to x4 scale) and frame blending options. new "DMG reality" colorscheme.
    Separate configurable border image and colors for SGB, and ability to show border image until a SGB border is set.
    changed default to the original, lighter, BGB 0.3 colorscheme. The darker "BGB LCD green" can still be chosen.
    new lock aspect ratio option, and ratio can be customized
    rapid A/B speed is now configurable, and default speed now works with more games
    mappable buttons can now be combinations with Ctrl, Alt, Shift. Ctrl+R is now an alternative shortcut for reset in the debugger.
    renamed "access breakpoints" to "watchpoints" to follow standard naming used by other gameboy debuggers
    "copy code" in the debugger in a format that can be edited and pasted back in modify code.
    common register names such as rLCDC, rNR10 can now be input in the debugger.
    Ability for breakpoint or watchpoint to log a debug message instead of breaking
    Xaudio2 sound output can now be automatically chosen by default
    Default audio samplerate is now automatic based on OS mixer samplerate (typically 48000 or 44100)
    Changed save filename handling of gzipped roms. old save files are still loaded. Setting for old behavior.
    Ini settings so debugger, vram viewer, and IO map windows can be visible on startup
    Improved accuracy
    Fixed many bugs
--- Fin del código ---

Han cambiado el esquema de colores por defecto del BGB (lcd green) a BGB 0.3 y ademas han añadido uno nuevo que simula los colores del modelo DMG (el primerito) que a mi me gusta bastante como queda la verdad:

BGB (lcd green)                                            BGB 0.3                                                  DMG reality

   

Descarga


Neville:
Yo tuve varias de esas primeras Game Boys y es verdad, los gráficos se veían más verde intenso de lo que suelen mostrar los emuladores.

Recuerdo que se lo comenté a la autora de Mednafen y hasta me pasó una paleta de colores customizada.

Grondoval:
Me viene a la mente el primero que usé para el pokemon Amarillo cuando pululaba en inglés... el NO$GMB

También gracias a probar así el juego en el pentium 133, nos hizo comprarnos la Game Boy Pocket y cayeron Tetris, Zelda: Links Awakening, Donkey Kong Land, Pokemon Rojo y Plata. Tardes, noches con lamparilla, el cuarto de baño, cuando ibamos a algún sitio que teníamos que pasar el rato... No nos cansaba en casa...

Años mas tarde usé el BGB que me daba un resultado simple.

Ahora uso el Visual Boy Advance por lo de los filtros.

Algunas recomendaciones:

Los Turok.
Los Wario Land.
Metal Gear Ghost Babel.
Resident Evil Gaiden.
Metroid II: Return of Samus (A ser posible el romhack EJRTQ Colorization 1.3).
Final Fantasy Adventure: Mystic Quest.
Kirby Dream Land.
Burai Fighter (que también está en NES).
Pokemon Trading Card.


Ahora que lo menciono, en los extras de la colección, ¿no iba mejor para gameboy el primero que menciono? Nunca probé el kigb...

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