Autor Tema: ares, el nuevo emulador de Near, antes byuu  (Leído 23832 veces)

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Re:ares, el nuevo emulador de Near, antes byuu
« Respuesta #45 en: Diciembre 25, 2019, 21:24:05 pm »
Ha salido una pequeña update, para los interesados:

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* v107.1
- don't show "Disconnect" button when "Nothing" is selected if nothing is currently connected to a port
select the currently connected peripheral (or "Nothing" if disconnected) when selecting a port from the node manager
- GTK: fix focus behavior to always work when changing which peripheral is connected to a port
disable any action on connecting an already-connected peripheral (was previously losing focus on the port connection panel)
- hide events from the node manager (use the event manager instead)
- added Node::Peripheral::manifest() API and connected it for all emulated cartridges, floppy disks, and CD-ROMs
- added peripheral overview to see game manifests
- removed Settings -> Advance Mode (failed concept; it didn't do anything)
- removed v107 beta release warning message


Para hacerse con ella toca ir hasta aquí.



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Re:ares, el nuevo emulador de Near, antes byuu
« Respuesta #46 en: Enero 01, 2020, 15:43:15 pm »
En otro lado me han pasado las BIOS completas para esta última versión de higan... las dejo por aquí, si no hay inconveniente.

« Última modificación: Enero 01, 2020, 16:39:31 pm por Neville »



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Re:ares, el nuevo emulador de Near, antes byuu
« Respuesta #47 en: Enero 26, 2020, 17:28:09 pm »
Nuestro autor de emuladores favorito ( :wacko:  ) ha hecho un par de anuncios.

El primero, que desea ponerse con un proyexcto personal suyo que lleva tiempo acariciando, el de una traducción definitiva del Bahamut Lagoon de SNES.

Personalmente, no me corre prisa, porque ya tenemos una traducción de 2003 de Dejap, y parece que es un buen trabajo.

El segundo anuncio es otro de sus artículos sobre la emulación de la SNES, y aparte de congratularse por lo mucho que ha mejorado en los últimos años, pone sobre la mesa una nueva cuestión, la de los PPU (chips gráficos) de la SNES, que por lo visto nunca se han dumpeado. Tan solo la emulación de un juego concreto, el Air Strike Patrol, que byuu sepa, depende de esto, pero después de haber podido dumpear y emular a bajo nivel los diferentes chips extra de la SNES es algo que le apetece intentar.

Podéis leer el artículo completo aquí: https://byuu.org/articles/edge-of-emulation




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Re:ares, el nuevo emulador de Near, antes byuu
« Respuesta #48 en: Febrero 04, 2020, 18:23:24 pm »
Pues lo último de byuu se llama... byuu.



Motivo por el cual ahora habrá que referirse a byuu como Near, y de ninguna manera como [Símbolo] o El programador anteriormente conmocido como byuu.

Las razones detrás de todo esto deben ser la mala recepción de las versiones 107 de higan, que traen una interfaz distinta. byuu, perdón, Near, ha decidido crear un tercer emulador (tras bsnes y higan) con la misma estructura modular de diferentes sistemas, pero con una interfaz más sencilla.

El por qué se ha puesto a hacer un nuevo emulador en lugar de seguir con higan (que mientras también sigue siendo actualizado) es algo a lo que soy incapaz de encontrar explicaciones, más allá del "porque me va la marcha" implícito.



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Re:ares, el nuevo emulador de Near, antes byuu
« Respuesta #49 en: Febrero 05, 2020, 01:39:16 am »
Es que no es otro emulador, vendria a ser higan con una interfaz mas simple.

A mi me parece comprensible ya que son tres casos de uso distintos.

Quiero emular SNES con una interfaz sencilla -> bsnes.
Quiero SNES y 22 cores mas, y quiero poder ajustar mil opciones -> higan.
Quiero los 23 cores, pero sencillo, no necesito configurar hasta el mas minimo detalle -> byuu.

Luego desde el punto de vista tecnico es mas facil de mantener, ya que no añade capas de complejidad sobre un unico programa.

En palabras del autor -> https://byuu.org/posts/new-emulator-byuu


(+) Les Manley in: Search for the King (Traducción) [Finalizada]
(+) Listado de cracks/fixes que voy haciendo

Una gran virtud que tienen los animales es que no tienen problemas de ego. No se sienten ofendidos, ni superiores, ni inferiores. En resumen, que saben vivir mejor que nosotros.

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Re:ares, el nuevo emulador de Near, antes byuu
« Respuesta #50 en: Febrero 05, 2020, 16:18:01 pm »
Visto así... pero es del tipo de decisiones de este tío que me dejan patidifuso. En lugar de tirar por lo simple, ahora va y... bueno, ya me entiendes.



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Re:ares, el nuevo emulador de Near, antes byuu
« Respuesta #51 en: Febrero 11, 2020, 18:38:45 pm »
Pues ya tenemos primera beta de byuu... A ver qué tal ha quedado.

https://byuu.itch.io/byuu

EDITO: Pues a primera vista da lo que promete... los menús son sencillos y me carga los juegos desde ZIP sin problema. Tampoco me ha pedido (aún) ninguna BIOS para los juegos que usan chips extra.





En el lado malo, parece que aún no está muy optimizado / pulido.
« Última modificación: Febrero 12, 2020, 16:14:40 pm por Neville »



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Re:ares, el nuevo emulador de Near, antes byuu
« Respuesta #52 en: Febrero 15, 2020, 16:17:23 pm »
Y nueva entrega de byuu..

Citar

Another beta before a v1 release ...

If folks could please test this and let me know of any serious issues, I'd like to get those addressed before releasing a final v1 release build. Thanks!

Changelog:

    update driver settings when changing audio and input drivers
    correct sound output when not outputting at 48KHz
    correct sound output when changing frequency after game is loaded
    show program icon when game is not loaded
    move from native status bar to higan/bsnes-style status bar
    fix a bug with WonderSwan internal EEPROM data
    fix hotkey polling in fullscreen mode
    added joypad support
    fixed initial bindings for gamepad axes and hats
    allow multi-selection clear on input mappings
    added path searching to higan::Node::find()
    added higan::Node::scan() to locate relative tree nodes
    exposed settings for color bleed/emulation, interframe blending, overscan
    default to Path::desktop() instead of Path::user() for loading games

Known issues with v0.10:

    region detection is not working (PAL games are running at NTSC speeds)



Descargas en https://byuu.org/



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Re:ares, el nuevo emulador de Near, antes byuu
« Respuesta #53 en: Febrero 22, 2020, 22:39:04 pm »
Visto que la v107 de higan está aquí para quedarse y que las nuevas betas han ido puliendo sus defectos, he remozado el primer mensaje del hilo para que las instrucciones del funcionamiento estén al día.



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Re:ares, el nuevo emulador de Near, antes byuu
« Respuesta #54 en: Febrero 25, 2020, 20:46:04 pm »
Nueva versión de byuu...

Citar

Update: I posted v1.1 to address some rendering issues affecting key Super Nintendo games. Apologies, it will be a touch rocky at the start while I iron out all the kinks in the new renderers. Things should stabilize in the coming months as they did with the bsnes relaunch. Thank you!

I'm excited to release the first official version of my magnum opus software project, byuu version 1.0!

byuu is a multi-system emulator that aims to combine the accuracy of higan with the simplicity and performance of bsnes. Essentially, what bsnes did for higan's SNES emulation, I want byuu to do for all 25 of higan's emulated systems.

byuu currently emulates the Nintendo, Super Nintendo, SG-1000, Master System + Game Gear, Sega Genesis, TurboGrafx-16 + SuperGrafx, MSX + MSX2, Game Boy + Color, Game Boy Advance, WonderSwan + Color, Pocket Challenge V2, and Neo Geo Pocket + Color.

I poured my soul into this, and even for a first release, there has been substantial development. As compared to higan v107, byuu v1 features a brand-new, easy-to-use user interface in the general style of bsnes, that loads traditional game ROM images directly, supports native file dialogs, more than doubles the performance of Super Nintendo and Sega Genesis emulation, quadruples the performance of TurboGrafx-16 emulation, and provides a 20% boost to Game Boy Advance emulation. A Ryzen 5 2600 CPU should be able to run any supported system at 150fps or more. As with my other emulators, features like adaptive sync and dynamic rate control come standard.

Future plans for byuu v2+ are ambitious: I hope to add support for rewind, run-ahead, a save state manager, a cheat code editor, frame advance, screenshot capture, and much more. Possibly even a hybrid desktop + couch-mode user interface! I also want to expose my Famicom Disk System, Sega CD, and future PC Engine CD emulation to byuu. Furthermore, I hope to expand byuu beyond my own collection of emulators: specifically, I would like to offer Nintendo DS, Nintendo N64, Sony PlayStation, and Sega Saturn emulation in future releases by relying on other leading emulation projects; although I may need help in achieving those goals.

And now a heartfelt plea: I'm putting everything I have into this project, and my future in the emulation scene depends upon this project's success. Essentially, I'm getting older, and I have too many emulation cores to maintain as just one person. bsnes brought a revival to higan's SNES emulation, and I am hoping that byuu can do the same for higan's other cores.

I am looking for other developers to join on as equal contributors to this project. If this proves highly successful, I'll stick around to guide the project forward. But if not, then I will be looking for a new lead to take over the project. In that case, I would continue to periodically submit patches, time permitting, but would hope for someone else to guide byuu, higan, and bsnes forward. If neither of these two things happen by the end of this year, then my current intention is to regrettably step down from the projects, although I haven't decided on an exact date of when yet. Effectively, I've gone about as far as I could as a sole developer.

Essentially, I am hoping for this project to be what I'm remembered by after I'm gone one day, and so I want it to be as much of a success as possible. I also want these emulation cores to live on beyond me, and not just be tied to me as a person. Already bsnes and higan benefited massively thanks to 15+ years of contributions from well over a hundred volunteers. These emulators are so much more than just me. I hope to accelerate that trend, so that one day I can pass on the torch.

I hate to ask this, but anything you all can do to help promote this project would be greatly appreciated! Getting the word out about it, creating user guides and video tutorials, writing an article about it, posting about it on a forum, adding it to an existing emulation website, ... anything would help. I am hoping that in naming the project eponymously, that I can short-step some of the time-consuming struggle of establishing a new emulator project, but word of mouth is still vital for people to know that this project exists.

Thank you all so much! I hope you'll enjoy this new software as much as I've enjoyed making it.

~ Near


Downloads aquí.



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Re:ares, el nuevo emulador de Near, antes byuu
« Respuesta #55 en: Marzo 03, 2020, 18:33:44 pm »
Pues hoy no tenemos nueva versión de byuu, no. higan lleva tiempo diciendo que va a tomarse un tiempo, así que hoy tenemos nada menos que nueva versión de byuu, de higan y de bsnes.

Info y descargas aquí, como es habitual.



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Re:ares, el nuevo emulador de Near, antes byuu
« Respuesta #56 en: Marzo 13, 2020, 15:30:07 pm »
Este hombre no para... higan v109 y byuu v3:

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Famicom: emulated the X24C01 EEPROM for Bandai-FGC boards (no X24C02 support yet)
Mega CD: CDC PCM DMA can only write to current bank [EkeEke]
Mega CD: CDC DMA address setting now clears d0-d2 for proper transfer alignment [EkeEke]
Mega CD: improve power-cycle handling (not perfect; best to restart the emulator between each Mega CD game still ...)
PC Engine: trigger VDC coincidence IRQs at start of scanline (fixes Bomberman '94, Air Zonk start screen rendering issues)
PC Engine: improved RCR interrupt emulation (fixes Air Zonk in-game)
PC Engine: fix VDC DCR writes (fixes Gaia no Monshou, Magical Chase, etc)
PC Engine: reduced VDC access delays (fixes Wonder Momo, but may not be hardware accurate)
PC Engine: improved instruction timing
PC Engine: added Avenue Pad 6 emulation (higan only for now)
WonderSwan: window emulation improvements
byuu: BIOS firmware settings window improvements
byuu: can now load firmware from inside ZIP archives
byuu: added trace logging tool
byuu: added manifest viewer tool
byuu: add path overrides for saves, BPS patches, and DSP firmware files
higan: fixed a serious issue with the "Create New System" option from the launch screen
nall: fixed a subtle yet important issue with Natural/Integer::bit() that allowed out-of-range bits to be set


Info y descargas aquí.



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Re:ares, el nuevo emulador de Near, antes byuu
« Respuesta #57 en: Marzo 20, 2020, 15:31:11 pm »
Ahora sí, byuu ha sacado las versiones 4 de byuu y la 0.110 de higan y dice que lo deja.

Citar

This release substantially improves PC Engine emulation, fixing 80% of known issues.

Regretfully, this will be my final release. I will be stepping down, and my emulators will be maintained going forward as a team project. I'll have more to say on this in the near future in a separate post.

Changelog:

    PC Engine: improved IRQ handling significantly
    PC Engine: fixed T-flag instructions, and implemented all addressing modes for it
    PC Engine: improved VDP penalty cycle timing
    PC Engine: always fire Vblank IRQs every frame, regardless of VDW setting
    PC Engine: add support for STreet Fighter II CE's custom mapper
    PC Engine: emulated MPR latch used by TMA and TAM instructions
    PC Engine: randomize various registers and memory at power-on
    PC Engine: do not allow block moves to read from $ff:0800-17ff
    PC Engine: always set P.B flag (except when pushing P during BRK)
    PC Engine: delay PSG synchronization when not needed (~8% speedup for accuracy profile)
    PC Engine: emulate 4-color background and sprite modes
    PC Engine: emulate grayscale VCE mode
    PC Engine: emulate extra scanline VCE mode
    PC Engine: fixed VRAM->VRAM DMA transfers (was transferring one byte less than it should)
    PC Engine: improve burst-mode emulation (early VRAM->VRAM termination, etc)
    PC Engine: add display timing latching to the performance profile's scanline renderer
    PC Engine: many disassembler improvements
    PC Engine CD: added skeleton implementation (non-functional)
    Mega Drive: fix a crash when loading Sonic & Knuckles or the Game Genie without a daughter cartridge connected
    higan: fix System menu option enabling when "Create New System" is selected
    icarus: fix typo in save RAM portion of Master System game manifests (was marked as ROM by mistake)
    byuu: don't show the program icon briefly when loading a new game
    byuu: focus the viewport after loading games
    byuu: add trace log path override option
    byuu: use save path override for SNES save RAM files as well



Info y descargas aquí.


Personalmente, espero que alguien retome pronto los proyectos. Estos emuladores son los más interesante que he visto en los últimos meses / años respecto a la emulación de consolas clásicas, y también hay algunos bugs que me gustaría ver solucionados.



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Re:ares, el nuevo emulador de Near, antes byuu
« Respuesta #58 en: Junio 08, 2020, 16:10:57 pm »
Hoy ha salido el nuevo emulador de near, anteriormente conocido como byuu. Se llama ares y parece un cruce entre higan y byuu.



Soporta los mismos sistemas que aquellos emuladores (más la promesa de añadir N64 en el futuro), carga las ROMs sin tener que convertirlas antes y por tener tiene hasta los mismos defectos que la última versión de higan, con una emulación de Mega Drive al que aún le queda trabajo.





¡A ver si este lo termina!

Info y descargas aquí.
« Última modificación: Julio 30, 2020, 18:34:33 pm por Neville »



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Re:ares, el nuevo emulador de Near, antes byuu
« Respuesta #59 en: Julio 29, 2020, 19:47:19 pm »
Pues Near ha vuelto a dar señales de vida, pero no para bien. En un mensaje que hizo público la semana pasada viene a decir que lo deja todo, citando como razones principales estar cansado de quedar como "el malo" por querer hacer un emulador a su manera, un feo incidente de doxing (difusión de datos públicos y consiguiente acoso) que afectó a muchos de sus contactos y la pandemia de COVID-19.

Así pues ha cerrado casi todos sus perfiles en redes sociales, ha lanzado una última versión de ares (la 115) junto a su código fuente y ha vuelto a desaparecer.