Autor Tema: Nueva Version De Scummvm  (Leído 3182 veces)

0 Usuarios y 1 Visitante están viendo este tema.

Desconectado Elessar

  • The Boss
  • Administrador
  • Supercomputadora AM
  • *****
  • Mensajes: 3602
  • País: es
  • Fecha de registro: Enero 21, 2003, 21:19:52 pm
    • Ver Perfil
    • https://www.abandonsocios.org/
Nueva Version De Scummvm
« en: Noviembre 03, 2005, 16:21:42 pm »
Pues nada, los chicos de ScummVm.org han lanzado una nueva version de su excelente ScummVM con multitud de novedades:



Código: [Seleccionar]
Notes:

 New Games:

   - Added SAGA engine (for the games "I Have No Mouth and I Must Scream"

     and "Inherit the Earth").

   - Added Gob engine (for the Goblins series). Currently, only the first of

     the Goblins games is supported.



 New Ports:

   - Added PlayStation 2 port.

   - Added PlayStation Portable (PSP) port.

   - Added AmigaOS 4 port.

   - Added EPOC/SymbianOS port.

   - Added fixes for OS/2 port.



 General:

   - Reworked cursor handling in SDL backend. Now cursors can have their own

     palette and scaling. This is used by Humongous Entertainment games now.

   - Added FluidSynth MIDI driver.

   - Added GUI for the "soundfont" setting. (Currently only used by the

     CoreAudio and FluidSynth MIDI drivers.)

   - The MPEG player could hang if the sound ended prematurely.

   - Improved autoscaling GUI, which takes full advantage of your screen.

   - Fixes for GCC 4.



 SCUMM:

   - Added support for Mac Humongous Entertainment titles.

   - Added support for multiple filenames/versions using a single target.

   - Implemented CGA and Hercules render modes in early LEC titles.

   - Added dialogs which are shown when you modify the talkspeed or music

     volume using hotkeys.

   - Added support for NES version of Maniac Mansion.

   - Added thumbnail support for savegames.

   - Broke compatibility with HE savegame (HE v71 and upwards only).

   - Added possibility to disable building of HE and SCUMM v7 & v8 games

     support.

   - Fixed the last few known music glitches in Sam & Max. (There are still

     some - probably - minor missing features though.)

   - Added support for Commodore64 version of Zak McKracken

   - Eliminated all demos targets and platform-specific targets. Config file

     is autoupdated.



 Sword2:

   - Made the resource manager expire resources more intelligently.

   - Improved performance when playing the game from CD instead of hard disk.

   - Simplified sound effects handling. Again.

   - Code cleanups and restructuring.

   - Fixed long-standing bug in decompressing sounds from the speech/music CLU

     files. It was generating one sample too many, which could be heard as a

     very slight popping noise at the end of some sounds. Files that have been

     compressed with older versions of compress_sword2 will, of course, still

     have the same error. You may want to regenerate them.





Voy a tener que probar el port de PS2...


Visita las viejas glorias de las webs abandon en nuestro Museo Abandonware

Desconectado Ale

  • Administrador
  • VIKI
  • *****
  • Mensajes: 3351
  • País: ar
  • Fecha de registro: Junio 21, 2003, 15:53:48 pm
    • MSN Messenger - aleblanco_1987@hotmail.com
    • Ver Perfil
Nueva Version De Scummvm
« Respuesta #1 en: Noviembre 03, 2005, 16:25:01 pm »
que bueno que sigan actualizando este emulador :)


Ale 8)  No hay juez mas justo e insobornable que la propia conciencia......

Desconectado dav_2109

  • Apple II
  • *
  • Mensajes: 75
  • Fecha de registro: Noviembre 28, 2004, 00:56:30 am
    • MSN Messenger - dav_2109@hotmail.com
    • Ver Perfil
    • http://
    • Email
Nueva Version De Scummvm
« Respuesta #2 en: Noviembre 04, 2005, 22:59:18 pm »
Sip, algun dia emulara todos los juegos abandon  :D
David@

Desconectado Ale

  • Administrador
  • VIKI
  • *****
  • Mensajes: 3351
  • País: ar
  • Fecha de registro: Junio 21, 2003, 15:53:48 pm
    • MSN Messenger - aleblanco_1987@hotmail.com
    • Ver Perfil
Nueva Version De Scummvm
« Respuesta #3 en: Noviembre 05, 2005, 03:23:35 am »
Cita de: dav_2109,Nov 4 2005, 06:59 PM
Sip, algun dia emulara todos los juegos abandon  :D






dosbox casi que hace eso  :P


Ale 8)  No hay juez mas justo e insobornable que la propia conciencia......

Desconectado dav_2109

  • Apple II
  • *
  • Mensajes: 75
  • Fecha de registro: Noviembre 28, 2004, 00:56:30 am
    • MSN Messenger - dav_2109@hotmail.com
    • Ver Perfil
    • http://
    • Email
Nueva Version De Scummvm
« Respuesta #4 en: Noviembre 08, 2005, 23:47:04 pm »
pero este lo hara algun dia  :)
David@