Autor Tema: Tutorial MAME  (Leído 72940 veces)

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Desconectado Neville

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Re:Tutorial MAME
« Respuesta #105 en: Septiembre 29, 2021, 18:29:30 pm »
Que pruebe aquí a ver.

Y eso de que busca en la calle... vale que a veces estamos desesperados por aquel juego o ROM, pero hasta ahora nos había considerado un nivel por encima de los yonquis de extraradio. Como decía, hasta ahora :lol: :lol:

Ah, y las ROMs nuevas se pueden encontrar en este hilo de RetroRoms.



Desconectado ristatas

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Re:Tutorial MAME
« Respuesta #106 en: Septiembre 29, 2021, 20:04:06 pm »
Perfecto eso era y si... se me fue un poco la cabeza,   gracias. ;)



Desconectado Gelon

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Re:Tutorial MAME
« Respuesta #107 en: Octubre 01, 2021, 21:53:25 pm »
Mi mirror de MAME 0.236 ROMs (Merged).

https://archive.org/details/mame0236repo

Desconectado RodrigoH17

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Re:Tutorial MAME
« Respuesta #108 en: Octubre 01, 2021, 22:16:01 pm »
Yo ayer decidi actualizar el MAME a la 0.236 (tenia la version 0.152 del 2013).

Me descargue la version del MAME llamada ARCADE (no me interesa que emule consolas ni ordenadores) y en estos años habran añadido muchos juegos, porque de 50 GB ahora pesan las roms aprox. 100 GB. (no descargue todos los CHDs, solo los que funcionan y me interesan).
« Última modificación: Octubre 01, 2021, 22:17:43 pm por RodrigoH17 »



Desconectado Neville

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Re:Tutorial MAME
« Respuesta #109 en: Octubre 02, 2021, 13:01:03 pm »
Sí, en los últimas años han añadido montones de pinballs, máquinas de apuestas y TV Games.

Entiendo su filosofía, de verdad, lo de preservar todo lo preservable, pero estoy a esto de desinstalar MAME y quedarme solamente con FB Neo como emulador de recreativas.



Desconectado RodrigoH17

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Re:Tutorial MAME
« Respuesta #110 en: Octubre 02, 2021, 14:29:33 pm »
Pero si usas la version llamada ARCADE te va a funcionar como los viejos MAMEs, te toma solamente los juegos arcade sin los pinballs, consolas, ordenadores.

La podes descargar desde aca:

Código: [Seleccionar]
https://arcade.mameworld.info



Desconectado Neville

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Re:Tutorial MAME
« Respuesta #111 en: Octubre 02, 2021, 15:32:05 pm »
Es bueno saberlo. Pero no es solo el tamaño de los sets (de hecho tengo uno "a medida", con solo las cosas que quiero). Es también lo de estar actualizando cada mes, que te falte el archivo tal o cual incluso después de actualizar, o lo lenta que es la GUI.

Si no fuera porque algunos juegos sólo los emula el MAME, hay veces que lo tiraría por la ventana :lol: :lol:
« Última modificación: Octubre 02, 2021, 16:57:39 pm por Neville »



Desconectado RodrigoH17

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Re:Tutorial MAME
« Respuesta #112 en: Octubre 02, 2021, 16:30:51 pm »
Si, lo mas tedioso es actualizar las roms, yo ahora que tengo todo actualizado no creo que vaya a actualizar el MAME por unos cuantos años, se va a quedar asi, creo que de arcades viejos ya los debe de emular todos y no creo que falten muchos por emular, si falta que emule los arcades mas nuevos (los que son 3D)



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Re:Tutorial MAME
« Respuesta #113 en: Octubre 02, 2021, 16:45:29 pm »
Desde el torrent que bajabas desde PD era super fácil tenerlo actualizado, simplemente renombrabas la carpeta existente con el nuevo nombre y al bajar el torrent, verficaba todos los archivos y bajaba los nuevos. No sé si lo seguirán manteniendo en esa web que enlazaron en reddit.



Desconectado RodrigoH17

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Re:Tutorial MAME
« Respuesta #114 en: Octubre 02, 2021, 17:01:25 pm »
Yo me descargue las roms desde aca:

Código: [Seleccionar]
https://pleasuredome.github.io/pleasuredome/mame/index.html
Es un torrent y tiene para elegir o bien la actualizacion (de la 0.235 a la 0.236) o el full set (es el que me descargue yo)



Desconectado Neville

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Re: Tutorial MAME
« Respuesta #115 en: Mayo 27, 2022, 22:09:50 pm »
Estos días está siendo noticia en la scene la preservación de un prototipo del Marble Madness II para recreativa. Es uno de los Santos Griales para el equipo del MAME, que hasta hace poco no ha podido hacerse con el juego de ROMs completo.

Citar

After 30 years, the world can now play the lost Marble Madness II

Scrapped Atari arcade rarity traded trackballs for joysticks—was it the right call?


En cuanto al por qué no se pasó del prototipo, parace que tras completarse el diseño del juego a Atari le entraron las dudas sobre el sistema de control, si debía ser por trackball o poner joysticks en su lugar para apelar a un porcentaje mayor del público.

Otro aspecto que se convirtió en polémico fue la conversión de la anónima, abstracta canica del juego original en una mascota al más puro estilo noventero, Marble-Man.

Total, que para cuando se preparó un segundo proptotipo con joysticks y sin Marble-Man de por medio Atari ya había perdido el interés y dedicó sus esfuerzos a otros juegos de recreativa. Y así nos quedamos sin secuela.

Ahora, ¿valdrá la pena el juego después de 30 añitos de espera? Pues la respuesta, en las próximas versiones del MAME.




Desconectado Gelon

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Re: Tutorial MAME
« Respuesta #116 en: Mayo 27, 2022, 23:23:45 pm »
Habiendo tantos clones modernos buenos, como la maravillosa saga Kororinpa en Wii o el genial Switchball en Windows, la verdad es que se hace difícil volver al original. Este segundo parece más un kit de expansión que una secuela propiamente dicha.

Desconectado RodrigoH17

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Re: Tutorial MAME
« Respuesta #117 en: Mayo 28, 2022, 00:34:47 am »
Yo soy fanatico del Marble Madness y todos sus clones asi que cualquier version que no le haya jugado bienvenida sea.

Es una gran noticia que se haya podido preservar y poder jugar al prototipo del Marble Madness 2.



Desconectado Gelon

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Re: Tutorial MAME
« Respuesta #118 en: Junio 30, 2022, 16:02:32 pm »
Ya salió MAME 0.245.

Citar
The highly-anticipated release of MAME 0.245 has finally arrived! As I’m sure many of you are already aware, we’ve added support for two elusive arcade games that didn’t see widespread release: Megumi Rescue and Marble Madness II, and the Konami Polygonet system has finally come to life. But before we get to that, there are some changes to MAME’s user interface that you should be aware of. Input options have been moved off the main menu to a submenu of their own. Depending on the system, there can be quite a few of them, and they weren’t all grouped. There’s also a new option to see the input devices recognised by MAME, which should help with diagnosing issues.

Megumi Rescue was exhibited at a trade show, but apparently never sold as an arcade game. A home system port was released, but only in Japan. The original arcade game uses a vertically-oriented monitor, and lacks the life bar system and vertical scrolling found in the home version. Despite the arcade version remaining unreleased, and the home version never being widespread, the game was widely copied for TV game systems. It’s nice to see the original preserved all these years later.

Marble Madness II was considered a failure on location test. It demonstrates Atari’s complete failure to understand what Mark Cerny got right when he made the mid ’80s classic. A few examples survived in the hands of collectors, but the game was never seen widely.

The Polygonet system was Konami’s first foray into 3D arcade games. It was quite apparent that their in-house system wasn’t able to compete toe-to-toe with offerings from Sega and Namco. Polygonet Commanders was added to MAME almost twenty years ago, and saw sporadic progress for a few years after that. Regular contributor Ryan Holtz has written an engaging blog post about his adventures bringing it up to a playable state this month. The two games haven’t been promoted to working yet as they haven’t been extensively tested, but we’d love it if you try them out and post your experiences, good or bad.

We’ve got more complete emulation for three Mac NuBus video cards this month: the Apple Macintosh Display Card, the SuperMac Spectrum/8 Series III, and the SuperMac Spectrum PDQ. The Macintosh Display card, which MAME uses by default for the Mac II, now supports configuring the amount of video RAM installed, as well as a selection of monitors with correct resolutions, refresh rates and colour profiles. The SuperMac Spectrum/8 Series III supports on-screen resolutions up to 1024×768, and virtual desktop resolutions up to a massive 4096×1536 in Black & White mode. Virtual desktop panning and desktop zoom are hardware-accelerated. The Spectrum PDQ supports resolutions up to 1152×870, with hardware acceleration for things like moving windows in 256-colour modes. Please be aware that MAME currently has trouble with some combinations of Mac video cards – if you want to use multiple monitors on your emulated Mac, it’s best to stick with the Macintosh Display Card or Radius ColorBoard. If you’re you’re just looking to jump into Mac emulation, there’s some helpful information to get you started on our wiki.

Thanks in large part to the efforts of Ignacio Prini and Manuel Gomez Amate, the ZX Spectrum cassette software list now includes the Spanish MicroHobby magazine cover tape and type-in program collection. A number of prototypes cartridges have been added for the Game Boy, Super NES and other consoles. Commodore 64 tapes, Apple II floppies, and game music rips in VGM format have each seen a batch of additions.

Other highlights include:

Support for Space Duel’s cocktail mode from Ian Eure.
Proper inputs for Sidam’s Space Invaders hack Invasion from Janniz.
Playable Classic Adders & Ladders gamblers from David “Haze” Haywood.
A team effort to fix some performance bottlenecks, particularly affecting the IGS PolyGame Master.
SD Card reader support for Acorn computers from Ramtop and our very own Nigel Barnes.
Working light gun inputs for Rapid Fire (not that anyone wants to play it).
Fixes for more glitches in the ZX Spectrum family from holub.
Major improvements to several IGS games from Luca Elia.
Hitting GitHub pull request number #10000 – congratulations, holub.
As always, there’s far more in this release than we can fit on the front page, so go and read about it in the whatsnew.txt file, or grab a source or 64-bit Windows binary package from the download page.

https://www.mamedev.org/release.html

Desconectado Gelon

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Re: Tutorial MAME
« Respuesta #119 en: Julio 31, 2022, 09:47:17 am »
Ha llegado MAME 0.246.

Citar
Just in time for the end of July, MAME 0.246 makes its grand entrance. The biggest upheaval this month was the reorganisation of the source code to match the project structure. If you’re paying attention, you’ll see the change on the system information screens. Apart from that, it should be transparent to users, while simplifying life for developers.

Several audio issues have been fixed this month, including a big overhaul for Fairlight CMI IIx synthesiser channel card emulation, and DAC sound for JPM Lucky Casino fruit machines. The latest enhancements for the crt-geom and crt-geom-deluxe shaders have been belatedly integrated, and the Chinese and Brazilian Portuguese user interface translations are once again up-to-date and complete. Software list updates this month include more prototype console cartridges, half a dozen newly dumped e-kara cartridges, and quite a few metadata cleanups and corrections, as well as the usual batches of Apple II floppies, Commodore 64 tapes and vgmplay music rips.

You can read all the details about development activity this month in the whatsnew.txt file, or download the source and 64-bit Windows binary packages from the download page. Until next time, happy MAMEing!

https://www.mamedev.org/release.html

Y los sets actualizados, como siempre, en el repositorio de Pleasuredome.

https://pleasuredome.github.io/pleasuredome/mame/