Autor Tema: Tutorial MAME  (Leído 73184 veces)

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Desconectado Neville

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Re: Tutorial MAME
« Respuesta #120 en: Julio 31, 2022, 11:42:28 am »
Precisamente me pillas actualizando mi colección. A ver qué sorpresas trae esta vez.
« Última modificación: Julio 31, 2022, 19:35:58 pm por Neville »



Desconectado Gelon

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Re: Tutorial MAME
« Respuesta #121 en: Septiembre 28, 2022, 01:40:51 am »
MAME 0.248

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It must be that time of month again – time for MAME 0.248! The Hartung Game Master was one of several hand-held game consoles positioned as low-cost alternatives to the Nintendo Game Boy. It was notable for its somewhat unconventional choice of an NEC µPD78C11 CPU, its low screen resolution, and the poor quality of its software library. And now, for the first time, you can relive the disappointment of all eighteen games released for the system in emulation!

Speaking of hand-held consoles, MAME now supports more Game Boy cartridges, including the Pocket Camera, the EEPROM and two-axis accelerometer used by Kirby Tilt ’n’ Tumble and Command Master, and several memory controllers used for unlicensed games and compilations.

Still on the topic of Nintendo, MAME now emulates the earliest version of the RP2A03 audio processing unit, used on arcade boards as well as early production runs of the Famicom console. Several games play sounds incorrectly with the later RP2A03G used in the NES and the majority of Famicom consoles. Several issues with Famicom peripherals have been fixed, too.

MAME’s Win32 debugger can now save your window arrangement, and there’s an option to use light text on a dark background. On recent versions of macOS, MAME’s Cocoa debugger now follows the system colour scheme.

Spoiler (click para mostrar/ocultar)

https://www.mamedev.org/release.html
« Última modificación: Septiembre 28, 2022, 16:36:12 pm por Gelon »

Desconectado Neville

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Re: Tutorial MAME
« Respuesta #122 en: Septiembre 28, 2022, 14:22:56 pm »
Pues sí, han llegado "esos días del mes"  :lol: :lol:

(Y mejor pon esas novedades con un SPOILER, que son largas)

Por cierto que parece que el autor de MAMEUI y MESSUI deja de mantenerlos, espero que encuentren pronto reemplazo porque son las versiones del emulador que utilizo.



Desconectado Gelon

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Re: Tutorial MAME
« Respuesta #123 en: Septiembre 28, 2022, 16:38:20 pm »
El lavado de cara al interfaz de MAME que hicieron hace años es suficiente para mi, hace un montón de tiempo que no uso MAME32.

Ahora le estoy dando una segunda vida en la Steam Deck.

Desconectado Neville

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Re: Tutorial MAME
« Respuesta #124 en: Septiembre 28, 2022, 17:00:14 pm »
¿Te refieres al MAME-MAME, tal cuál?



Supongo que es una opción, porque los frontends que se distribuyen aparte tampoco me gustan, siempre me muestran los juegos que tengo mal.



Conectado RodrigoH17

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Re: Tutorial MAME
« Respuesta #125 en: Septiembre 28, 2022, 17:42:19 pm »
La version que uso es la llamada ARCADE, solamente tiene los juegos de MAME (sin consolas, ordenadores, etc.), funciona genial, la recomiendo:

Código: [Seleccionar]
https://arcade.mameworld.info



Desconectado Neville

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Re: Tutorial MAME
« Respuesta #126 en: Septiembre 28, 2022, 17:48:46 pm »
Sí, le tengo echado el ojo por si nadie retoma MAMEUI. De ser así es mi mejor opción, aunque puede que pierda alguna versión del "Tetris" que es juego de apuestas.



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Re: Tutorial MAME
« Respuesta #127 en: Septiembre 28, 2022, 17:58:09 pm »
¿Te refieres al MAME-MAME, tal cuál?
Sí, al MAME pelado. Con el cambio de interfaz todo es mucho más accesible y está más claro, antes, la jerarquía de opciones era un sindiós.

Conectado RodrigoH17

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Re: Tutorial MAME
« Respuesta #128 en: Septiembre 28, 2022, 17:59:57 pm »
ARCADE sirve para jugar solamente a los juegos arcade como en los viejos MAMEs (antes de la fusion con MESS, etc.)

Los juegos que no soporta son (segun la pagina):

* NO mechanical games (pinball, crane games, etc.)
* NO computers, consoles, terminals, appliances, etc.
* NO games that display a black screen (skeleton drivers, etc.)



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Re: Tutorial MAME
« Respuesta #129 en: Octubre 27, 2022, 17:09:46 pm »
Ha llegado "ese día del mes".

MAME 0.249

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After a whirlwind four weeks of development, MAME 0.249 is ready for release! Highlights this month include improved Atari 8-bit family emulation, a newer version of Kyukyoku Tiger with a two-player cooperative mode, another version of The Crystal Maze promoted to working, and lots of prototype cartridge dumps for consoles including the Atari Lynx, Nintendo Game Boy and Super Nintendo Entertainment System. There are also eight e-kara cartridges, including a rare e-kara Web cartridge containing twelve youth-oriented songs.

The modernisation of Apple II and Macintosh emulation is progressing steadily. This month, the last of the legacy floppy devices were phased out; various ADB emulation issues were resolved, making mouse/keyboard input more reliable; and the Apple IIe standard 80-column card now works properly. Brian Johnson has added some hard disk and sound cards for the Epson QX-10 and improved the keyboard support. Thanks to holub, MAME now emulates the ZX Evolution: BASECONF, another successor to the Sinclair ZX Spectrum. As an added bonus, there’s also better I/O emulation for the ATM-Turbo family.

All the little fixes and newly supported features this month add up to make this a must-have release. There’s better display emulation for the Victor 9000, data cassette support for the Casio RZ-1, proper emulation for the K051316 tile flip configuration flags (allowing an old hack to be removed), better video emulation in Jaleco’s Field Combat, fixes for sample playback on the Yamaha MU-5, and the German UI translation has been brought up to date.

Spoiler (click para mostrar/ocultar)

https://www.mamedev.org/

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Re: Tutorial MAME
« Respuesta #130 en: Octubre 27, 2022, 20:12:04 pm »
Pues a por él. Mientras pongo al día mis ROMs estaré a la espera de si salen nuevas versiones de MAMEUI / MESSUI, porque hasta ahora eran mi opción preferida.



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Re: Tutorial MAME
« Respuesta #131 en: Noviembre 03, 2022, 11:50:49 am »
Al final me he decidido por la build que recomendabáis por aquí, ARCADE64. Es lo más parecido a lo que venía usando.

Acabo de ver esto en Reddit, las novedades de la v0.249 en forma de vídeo.




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Re: Tutorial MAME
« Respuesta #132 en: Noviembre 14, 2022, 11:41:34 am »


Parece ser que el mítico Alpine Surfer (System Super 22) será completamente jugable en la próxima versión de MAME.

Aunque, como dice el mismo Haze, es un juego que carece de sentido sin los esquís originales del arcade. Con controles estándar es muy fácil, solo tiene dos trazados cortos y dos modos de juego.

Yo lo recuerdo de los recreativos "premium" a los que iba de pequeño (no confundir con los recreativos "antro/garito"), pero nunca jugué porque la partida costaba 100 pesetas, al contrario que las 25 de las cabinets normales.

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Re: Tutorial MAME
« Respuesta #133 en: Noviembre 14, 2022, 13:03:41 pm »
Pintaza tiene. me recuerda a los juegos de snowboard que salieron como setas para la N64 y la PSX en su día.
« Última modificación: Noviembre 14, 2022, 14:13:48 pm por Neville »



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Re: Tutorial MAME
« Respuesta #134 en: Noviembre 29, 2022, 17:50:56 pm »


Estamos en ese día del mes  :lol:

MAME 0.250

Citar
November has passed us by, and it’s time for MAME 0.250, with a distinct Konami flavour! On the arcade side, the third and fourth player positions are supported in NBA Play By Play, and lots of regional variants have been added for games running on Hornet hardware. We’ve also added support for a Konami hand-held LCD game, a Tiger LCD game based on a popular Konami franchise, and a prototype of an unreleased Game.com title in the same series. In addition to the Castlevania-themed LCD game, we’ve added licensed Tiger LCD games featuring Mega Man, Ninja Gaiden, Superman and Gargoyles characters, although the latter two are different skins for the same game.

MSX computer emulation has had a major overhaul, with more supported systems and peripherals, including lots of cartridge port floppy drives. As a bonus, the Fujitsu FM Towns family gained support for more controllers, including the Marty Pad and the twin-stick Libble Rabble joypad. Hard disk issues affecting the FM Towns family were also tracked down and fixed. Atari 8-bit computer cartridge emulation has been modernised, and a few more unlicensed Game Boy cartridges are supported (you can now play some very famous unauthorised translations in MAME). The Quantel DPB-7000 is looking much better, with lots of progress on video output and peripheral support.

Namco’s Alpine Surfer is now playable in MAME, and several graphical glitches that had plagued System 22 emulation have been banished. Support for Italian versions of Quizard has been added, and German versions of Quizard 3 and Quizard 4 Rainbow are now working, as well as a Czech version of Quizard 4 Rainbow. A missing line scroll effect in Seta’s Caliber 50 is now emulated, and some flickering graphics in Atari’s Return of the Jedi have been fixed.

Other improvements include lots of fixes for invalid memory accesses, function keys for the Franklin Ace (Apple II clone) computers, proper DIP switch labels for Nintendo Vs. Mahjong, and much, much more. You can read about all the changes this month in the whatsnew.txt file, and you can download the source code and 64-bit Windows binary packages from the download page.

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Spoiler (click para mostrar/ocultar)

Festival de ports locos de Tiger a consolas LCD y soporte para el mítico prototipo de Symphony of the Night de Gamecom, también de Tiger, claro.

Ya es posible disfrutar de Alpine Surfer.

https://www.mamedev.org