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Sobre el tema de los VMD el tema ha quedado que necesitamos un muxing que muxe audio PCM y videos VMD. Debe soportar codificación raw +LZ. Me han mandado a la mailing list de ffmpeg por si suena la flauta y alguien realiza eso. Entonces estaríamos cerca de modificar los videos VMD. Pero además antes hay que pasar cada video a BMP, rehacerlo con subtitulos y con el audio PCM y sincronizado.En fin, que mucho tiene que sonar la flauta, aunque no está todo perdido. Pero sin lo anterior y alguien que lo cree no se podrá hacer.
1. Write the muxer. This will create a syntactically valid VMD file that has no audio and encodes raw frames of simple palette patterns uncompressed.2. After producing a minimally valid file, make sure it decodes correctly in ffmpeg.3. If ffmpeg checks out, install the game in Dosbox and try replacing a key VMD file with the new file and see if the game can handle it. It might also be useful to shuffle valid VMD files around to ensure they can be freely interchanged.4. Create a new video encoder for VMD. The first cut will pass the same paletted images. That will ensure the infrastructure works for passing palettes through.5. Create naive encoder that passes through raw, uncompressed frames.6. Wire up the LZ encoder to new VMD video encoder (I'm assuming ffmpeg has one via libz).7. Test encoding a simple sine wave for the audio; uncompressed PCM.8. Test encoding a sine wave using the DPCM compression method. The goal here is to test whether the VMD engine shipped in Phantasmagoria supports the method.9. At this point, all the tools should be in place for basic encoding. For extra credit, try encoding the video using the various methods learned through reverse engineering.